ישראל נמצאת בחזית הטכנולוגית בכל מה שקשור לתוצרת חקלאית, מערכות השקיה מתקדמות והנחלת הידע הרב שנצבר במשך השנים. ממדינה צחיחה הפרחנו את השממה ולמרות תנאי מזג אוויר שלא מאפשרים גידולים מסוגים שונים ע”י פיתוחים טכנולוגים והנדסה גנטית ובעזרת מחלקת המחקר של משרד החקלאות מדענים רבים הביאו לפריצת דרך משמעותית בגידול וייצור תוצרת חקלאית שמועברת ומשווקת לשווקים חקלאים רבים בחו”ל.

מפעלים חקלאיים הוקמו ואף התרחבו וזו הסיבה שכיום רבים מאותם חקלאיים זקוקים לבתי אריזה גדולים ואף למלגזות שטח אשר ישמשו אותם לשינוע מהיר של אותה תוצרת שמועברת ברובה לשווקים בחו”ל. מלגזת שטח או שדה בלשון מקצועית יותר שונה בכמה פרמטרים משמעותיים מאחיותיה מלגזות הדיזל והסולר בכמה אופנים די ברורים. מלגזות הדיזל מיועדות לעבודת שינוע בתוך המפעל עצמו, כושר העמסה נמוך יותר בדרך כלל ממלגזת השטח, שלא כמו מלגזת השטח אשר מיועדת לנוע בדרכים לא סלולות, שטחים חקלאיים ודרכי עפר לא כמעט שלא עבירות שאר המלגזות מיועדות לכביש או אספלט סלול וזה משנה את ייעוד השינוע במאה שמונים מעלות. אומנם במקרים רבים מלגזת השטח יקרה יותר והעלויות שונות, אך בראיה לטווח ארוך ולמול ייעול הכנסות ותועלת מבחינה כלכלית משתלם אף יותר לרכוש מלגזת שטח או מלגזת דיזל בעלת כושר העמסה גדול יותר.

יתרונותיה של מלגזת השטח: דופן העמסה רחב:במלגזת שטח תכפילו את כמות הסחורה שאתם מעמיסים בכמה מונים, עיצוב רחב יותר בכדי לייעל ולשפר את כושר העמסה למקסימום האפשרי, כמובן שבכל דגם ודגם ניכר שיפור משנתון אחד למשנהו. יכולת תמרון ועבירות גבוה-מלגזות השטח עוצבו במיוחד על מנת לאפשר יכולת תמרון מרבית בשטחים חקלאים ובין היבולים כמו גם במקומות צפופים יחסית כמו רפתות ואסמים. יכול התמרון בשטחים ובדרכים לא סלולות, כל זאת כאשר משנעים סחורות בעזרת מלגזת שטח היא ללא ספק הפתרון הטוב ביותר