עסקים רבים בעלי יכולת כלכלית רוכשים לצרכיהם מלגזות חדשות. השיקולים לרכישת חדשות מובהקים. הן מעולות ובעלות אבזור מתקדם שמהווה את פסגת הטכנולוגיה בתחום, אינן מתקלקלות במהרה, יש עליהן אחריות, תפוקת העבודה שלהן רבה וניתן להחזיקן למשך שנים רבות. החיסרון הראשי הוא בכך שעלותן יקרה וההוצאה עבורן נגרעת מתזרים המזומנים השוטף. לעסקים שאין להם בעיית מזומנים האפשרות הזאת נוחה מאוד. אחרים יכולים להקל על הרכישה באמצעות רכישה בליסינג או על ידי הלוואות ארוכות טווח.

כמה עולה מלגזה

בעלי עסקים אחרים אשר אין להם יכולת כספית טובה יעדיפו לרכוש מלגזות משומשות. השוק הזה גדול וניתן למצוא מעולות במחירים נוחים מאוד. מחירון מלגזות משומשות נקבע על פי דגם המלגזה, שנת הייצור, מצבה המכאני המתבסס גם על מספר שעות העבודה שהיא בצעה, מספר בעלויות קודמות ופרמטרים נוספים. משווקי מלגזות חדשות רבים מספקים אותן, בין היתר, בשיטת ליסינג או על ידי עסקאות טרייד אין. כך, שלשוק נפלטות מלגזות רבות אשר ההיסטוריה שלהן ידועה למשווק המטפל בהן דרך קבע במוסכיו.

התשובה לשאלה כמה עולה מלגזה משתנה בהתאם לסוג המלגזה שברצוננו לרכוש. בעסקת ליסינג המלגזה נשארת בבעלות המשווק. הרוכש משלם סכום ראשוני ומדי חודש סכום נוסף הכולל תשלום חודשי ותשלום עבור ביטוח, תחזוקה, טיפולים שוטפים, תיקונים וכדומה. לאחר כ 3 שנים הוא מחליט אם לממש סופית את הרכישה ולשלם את יתרת הסכום עליה או, לחילופין, להחזירה למשווק ולרכוש חדשה. במצב כזה הן למוכר והן לרוכש יש יתרון אדיר בגלל הכרת מצבה  המכאני של המלגזה, והידיעה הזאת מסירה את הספק ואת הגורם העיקרי המפריע ברכישת מלגזה משומשת. הרוכש יודע שהיא טופלה כהלכה. במקרים רבים, מספק המוכר אחריות לתקופה קצובה בהתאם להחלטתו. מומלץ לרכוש מלגזה משומשת ממשווק אשר יש ברשותו תשתית מתאימה לטיפולים ולתיקונים.