אנו חיים בעידן מודרני וככזה אנו רוצים הכול ומייד-הטכנולוגיות שמסביבנו מאפשרות לנו כחברה אנושית מפותחת להתרחב ולהגיע לקצוות תבל בלחיצת כפתור והכול נמצא קרוב ובכף ידינו.
הצוהר שנפתח לשווקים ולעולמות אחרים רק הולך ומתרחב מידי יום ואנו חשופים למוצרים ומותגים שלא הכרנו בעבר וכך רמת האיכות והשרות עולה ומצד שני כאשר יש תחרות המחירים יורדים והכלכלה פורחת.

יצרנים וחברות רבות גילו את היתרונות האלו והם עושים מאמצים כבירים להתרחב ולייעל את השרות ולנסות לקחת עוד נתח ואף להגדיל את המכירות.
מפעלים רבים התרחבו וכפועל יוצא מכך הם נאלצים למצוא פתרונות שינוע ולוגיסטיקה מתקדמים בכדי לקצר את זמן התפעול, לייעל תהליכי אריזה ושילוח וכך לספק את מוצריהם במהירות ומבלי להתפשר על האיכות. וזו הסיבה שמלגזות מהוות נידבך חשוב בכל התהליך הזה מתחילתו ולמלגזות יש תפקיד מכריע בכל הנוגע ליעילות ומהירות.

ייצוא וייבוא סחורות הוא לא עניין של מה בכך ונמלים בכל מדינה מערבית מפותחת מהווים מקור העושר או מקור הכישלון כי הרי רוב רובם של הסחורות מגיעות ויוצאות מהנמלים והרבה מונח על הכף.
במקרה של שביתה כל יום עלול המשק להפסיד מיליוני שקלים, סחורות רבות נתקעות בנמל, אינן מגיעות בזמן לשווקים והיצרנים מדווחים על הפסדים כבדים. קל וחומר כאשר השינוע בנמל אינו יעיל ואף איטי, דבר הגורם לפגיע ישירה במשק באופן עקיף וזו הסיבה שבמחשבה תחילה ותכנון נכון כגון שינוע סחורות והעמסתם בעזרת מלגזות ייעל את כל התהליך.