מלגזות משמשות להובלת סחורה והעמסתה על מדפים, משאיות וכלי רכב אחרים. ניתן לבצע באמצעותן גם משימות מיוחדות בהתאם לצורך. מפעלים, מרכזים לוגיסטיים, מחסנים, מכוני תערובת ועסקים רבים אחרים משתמשים במלגזות מסוגים שונים. יש מונעות דיזל, אחרות בחשמל. יש רכובות ויש כאלו אשר נגררות על ידי עובדים. משווקים בעלי מוניטין בישראל מוכרים מלגזות איכותיות המיוצרות על ידי יצרנים בינלאומיים בעלי שם. הם אף מחזיקים  מוסכים לטיפול בהן בתקופת האחריות ולאחריה.

מלגזות נחשבות למוצרים יקרי ערך, יחסית, ולא תמיד יש לבעל העסק אפשרות לרכוש חדשות. קיים שוק רחב של מלגזות תעשייתיות יד 2 וניתן למצוא ביניהן מעולות ובמחירים מפתיעים. משווקים רבים מציעים עסקאות ליסינג או עסקאות טרייד אין. המשמעות של עסקת ליסינג היא שהלקוח משלם סכום ראשוני עבור המלגזה והבעלות עליה נשארת של היבואן. במשך כשלוש שנים משלם הלקוח סכום חודשי ובתום התקופה הוא יכול לשלם את ההפרש או להחליף את המלגזה בחדשה. כך, נפלטות לשוק מלגזות יד 2 מעולות אשר טופלו כל העת אצל מוסכי היבואן. ישנן סוגים שונים של מלגזות כמו מלגזה חשמלית, מלגזה דיזל, מלגזה חשמלית ידנית מחיר המלגזות משתנה בהתאם.

שיטה נוספת היא רכישת חדשה בתמורה למסירת הישנה בתוספת הפרש מחיר. לרשות כל משווק עומדות, איפה, מלגזות שונות ואותן הוא מציע במחיר נוח. כך ניתן לרכוש מלגזות דיזל כבדות או חשמליות גדולות יד שנייה במקום החדשות היקרות. לא כל בית עסק צריך מלגזה חדשה. עסק בתחילת דרכו אינו פועל במלוא המרץ, עסקים אשר נמצאים בדעיכה אינם יכולים להחזיק מלגזות חדשות. עסקים החייבים להצטמצם בהוצאות יכולים לשקול רכישת מלגזה יד שנייה, וכן הלאה, צריך לזכור, כי תמיד ניתן לגשת ליבואן או למשווק ולרכוש חדשות. בכל מקרה, מומלץ לרכוש מלגזה יד 2 ממשווק שנותן עליה אחריות ואף יכול לטפל בה בעת הצורך.