משה צ’יקו סלהוב הוא אחד ממנהלי קבוצת משה גלאם הקיימת משנת 1990. הקבוצה הייתה פורצת דרך בתחומה שכן היא שמה לעצמה למטרה להוביל ולפעול בתחום מיחזור המתכות והאלקטרוניקה בישראל, שאז בשנים ההן הוא היה תחום פחות מוכר ונפוץ בארץ.

פועלה של קבוצת משה גלאם לאורך השנים בהובלת משה צ’יקו סלהוב וצבירת המוניטין

משה צ’יקו סלהוב ושמעון גלאם הם בכירים במפעל אדיר למיחזור מתכות במושב שדה עוזיהו שבשפלה הדרומית. המפעל צמח לחברה מובילה ביותר בתחום שעוסקת כיום מלבד במיחזור המתכות גם בפינוי מתכות, אלקטרוניקה ופסולת, פירוק מפעלים, מעבדות, חברות ועוד, וגריסה והשמדה של מדיה מגנטית וציוד רגיש כגון כוננים נייחדים וניידים, דיסקים ועוד. קבוצת משה גלאם פועלת במשך שנים רבות במקצועיות ללא התפשרות, מפעילה צוות של אנשי מקצוע עם ניסיון של שנים ובעלת הציוד החדשני ביותר. על כן, היא צברה לעצמה מוניטין רב ומוכר ברחבי הארץ, שם טוב וקהל לקחות נרחב ונאמן המונה את החברות המובילות בארץ. צה”ל, משרד הביטחון, חברת החשמל, הם רק חלק מקהל לקוחותיה של קבוצת משה גלאם.

משה צ'יקו סלהוב

מיחזור מתכות ואלקטרוניקה – שמירה על הסביבה, חיסכון באנרגיה ובמשאבי טבע

לתהליך מיחזור המתכות בו עוסקת קבוצת משה גלאם יש חשיבות אקולוגית וכלכלית רבה שכן מיחזור מתכת הוא תהליך יעיל ואקולוגי במיוחד ועל כן הוא חוסך משאבי טבע רבים, יתר על כן, הפחת בו הוא נמוך במיוחד וניתן למחזר מתכות מספר פעמים רב ביותר. מהו תהליך מיחזור מתכות? חברות ומפעלים רבים בארץ יוצרים פסולת מתכתית ופסולת אלקטרוניקה בכמות אדירה. במקום שהפסולת הזו תושלך לאתרי הזבל, תזהם את הסביבה ותפלוט רעלים, קבוצת משה גלאם לוקחת את הפסולת הזו למפעליה ויוצרת ממנה חומרי גלם חדשים. התהליך עצמו בעצם פועל למען קיימות ואיכות הסביבה בשני מובנים – גם שומר על הסביבה בכך שפחות פסולת מתבזבזת ופולטת חומרים רעילים, וגם בעובדה שהצורך בייצור חומרי גלם חדשים בתהליך המתחיל מאפס יורד משמעותית ובכך הוא חוסך באנרגיה ובמשאבי טבע רבים ומשמעותיים, במיוחד במדינה כמו מדינת ישראל, בה אין בכלל משאבי טבע מתכתיים. יתר על כן, בתהליך מיחזור המתכות נוצר גם חיסכון כלכלי משמעותי ביותר, שכן תהליך בו מייצרים מתכת ממוחזרת הוא חסכני בהרבה מתהליך בו מייצרים מתכת חדשה לגמרי.

משה צ'יקו סלהוב 2

משפחת גלאם ועסקיה במושב שדה עוזיהו

למשפחת גלאם, וביניהם משה צ’יקו סלהוב, יש שם מוכר ברחבי הארץ בשל פועלה הרב בתחומים שונים לאורך שנים רבות. היא מפעילה עסקים מגוונים בתחומי הנדל”ו והבניה, המסחר וכאמור בתחום מיחזור מתכות ואלקטרוניקה. עסקי משפחת גלאם פועלים ומספקים שירותים בכל רחבי הארץ אך הלב הפועם של הפעילות נמצא במושב שדה עוזיהו שבשפלה הדרומית, סמוך לאשדוד. שם נמצא מפעל מיחזור המתכות וסניפיהם הראשיים של עסקי החברה.

מומחים בתחום פינוי המתכות, מלגזות, וציוד שינוע והרמה

תהליך מיחזור מתכות דורש לעתים רבות התעסקות מסורבלת של פינוי פסולת מתכות שיכולה להגיע בצורות שונות ומימדים עצומים. נדרש לכך ציוד מותאם ברמה הגבוהה ביותר על מנת להתמודד עם פינוי הפסולת בצורה הטובה ביותר, ושלא תיהפך להיות מפגע בריאותי, סביבתי ואסטתי. משפחת גלאם מפעילה את חברת ג’נרל מלגזות – החברה המרכזית לציוד בע”מ, שהיא מהחברות המובילות בארץ שמתעסקות בייבוא ואחזקת מלגזות איכותיות מכל העולם המותאות עבור החברות והלקוחות בישראל. מלגזות הן כלי עבודה חיוני ביותר שאמור לעמוד בעומסים רבים, להחזיק זמן רב ולשרת את העסק באמינות. ג’נרל מלגזות מתמחה בייבוא את המלגזות האיכותיות והמתקדמות ביותר בשוק, ומייצגת את היצרנים המובילים בעולם. כל המלגזות ומתקני השינוע וההרמה אותן מייבאת החברה נבדקו בקפידה ועומדים בכל התקנים האירופאים המחמירים ביותר. בנוסף, החברה עוסקת גם בייבוא ושיווק מוצרים נלווים למלגזות כמו מחזיקי חביות, מהפכים, חובקי נייר ועוד.

משה צ'יקו סלהוב 3