המאה הנוכחית הביאה משב מרענן של שינויים טכנולוגיים מרתקים ופתרונות רבים לתעשיינים, בעלי מפעל וחקלאים הרותמים את הטכנולוגיה הזאת לצורכיהם ובכך ממנפים את הכלכלה המקומית לגבהים חדשים.

שינוע ולוגיסטיקה באופן מופשט היא הדרך הטובה והבטוחה ביותר להניע מוצר מנקודה אחת לשנייה וכך הלאה. אך במובן הרחב יותר כשאנו מסתכלים ממש לעובי הקורה-שינוע ולוגיסטיקה בדרכים עתירות ידע מייעלות את כל תהליך הייצור ובאופן די ברור מייצרים צמיחה כלכלית טובה יותר בעתיד.
מלגזות משמשות מפעלים, מחסנים וחקלאים מזה עשורים רבים אך בשנים האחרונות המלגזות עברו ממש אבולוציה משמעותית והן מותאמות לצרכים רבים ומגוונים ולא רק בדרך המסורתית שהייתה נהוגה שכן פני התעשייה השתנתה ללא היכר וכיום הסטנדרטים רק עלו.

כיום מפעלי הייטק רבים תופסים נתח עצום משוק הולך וגדל-אותם מפעלים מייצרים רכיבים מיוחדים ומוצרים רבים ומגוונים עבור טכנולוגיות שונות ומתקדמות. אותם מפעלים בנויים ומעוצבים בצורה שונה ולכן הם זקוקים למלגזות חשמליות ולכלי שינוע מותאמים במיוחד לצורכיהם אלמנת להעביר את אותם רכיבים רגישים, בנוסף חסכון וייעול במקום מצריך גישה שונה באחסון והעמסה וכאן המהנדסים של אותם מלגזות מותחים את גבולות הדמיון ובכל שנה מתאימים את העיצוב ויכולות המלגזה למפעל עצמו.

בטיחות היא מעל הכול וכיום אלמנת להפעיל כל מלגזה יש לעבור קורס מפעיל מלגזה ובמקרים רבים אף רישיון מיוחד כל זאת בכפוף לתנאי משרד העבודה והתחבורה.
בשוק רווי תחרות, הישגיות, טכנולוגיות עתירות ידע וחשיבה עתידית שינוע ולוגיסטיקה יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון במובנים רבים.

ניתן לסכם זאת בכך שכיום מלגזות למכירה, מלגזות חשמליות ומלגזות צריח הן ללא ספק חוד החנית בכל מה שנוגע לשינוע ולוגיסטיקה ברמה אחרת, כזאת אשר תצעיד כל מפעל, מחסן או עסק בינוני וזעיר בשביל ההצלחה הבטוחה ועל אף העלויות הלא קטנות רבים מדווחים על מגמה של התרחבות וצמיחה כלכלית ואיתנות כלכלית לאורך זמן.